بازدید دانشجویان دانشگاه شهید مطهری مشهد از پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی

 

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید مطهری مشهد در روز سه‌شنبه 24 آبان 1401 با حضور در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، از بخش‌های مختلف پژوهشکده بازدید نموده و با فعالیت‌ها و دستاوردهای آن آشنا شدند.

در ابتدای این بازدید دکتر وحید ارشدی، معاون پژوهشکده مطالعات اسلامي در علوم انساني، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به معرفی اجمالی پژوهشکده، گروه‌های پژوهشی، و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی پرداختند.

سپس دکتر عباسعلی سلطانی، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشکده، با معرفی گروه فقه و حقوق اسلامی و فرصت‌های پژوهشکده در این راستا، به ضرورت پژوهش‌های فقهی و حقوقی در تمام مسائل جامعه به ویژه مسائل جدید اشاره کردند.

در ادامه دکتر عزیز آبادی ضمن معرفی موضوع‌های «آسیب‌شناسی مدیریت» و «حکمرانی اخلاقی» که در دستور کار گروه مدیریت اسلامی قرار دارند پرداخت و بر اهمیت ورود موضوعی به قرآن کریم در تمام شاخه‌های علم و برخی مصداق‌های آن تاکید نمود.

همچنین دکتر سلیل ضیائی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اسلامي در علوم انساني نیز با بیان این که پژوهشکده، بستر مناسبی جهت ارائه و انجام رساله‌ها و پژوهش‌های روان‌شناسی، علوم شناختی و از طرفی بررسی‌های فقهی موضوع‌های مرتبط است، ظرفیت دانشگاه شهید مطهری به عنوان یک بازوی فقهی جهت انجام کارهای مشترک با حوزه روان‌شناسی را مفید دانست.

در پایان نیز دکتر باغدار به ظرفیت‌های بین رشته‌ای پژوهشکده در قالب کارگروه‌های تخصصی از جمله کارگروه زن و خانواده اشاره نمود و گفت: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انساني به دنبال تبیین علوم انسانی نوین در چارچوب فقه و حقوق اسلامی است. از این رو اهمیت کار مشترک بین دانشگاه شهید مطهری و پژوهشکده بیش از پیش نمایان می‌شود.

در پایان نیز پرسش و پاسخ بین شرکت‌کنندگان در جلسه بازدید برگزار شد.


کلیه حقوق متعلق به پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی می باشد.