استخراج افزوده ای از آرای هابرماس در باره دانشگاه

index9909051نسبت دانشگاه و مفهوم فرهیختگی چیست و از کدام کارکرد دانشگاه های امروز ایران می‌توان دفاع کرد ؟

در ادامه‌ی سلسله نشست‌های حوزه و دانشگاه در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی( نشست 194)  هشتمین نشست با موضوع کلی " فلسفه دانشگاه " دوشنبه 3 آذرماه ساعت 19 به صورت مجازی برگزار گردید

 عنوان این جلسه " هابرماس و فلسفه دانشگاه " بود که جناب آقای دکتر ناصرالدین علی تقویان عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مهمان و سخنران مدعو بودند.

 اهم مباحثی که ایشان اشاره نمودند در دو محور خلاصه می‌شود.

 1-     معرفی آرای هابرماس درباره دانشگاه

 2-     چگونه برمبنای آرای هابرماس افزوده ای از آرای اورا استخراج کنیم

 در ادامه با توجه به دو بخش قبلی طرح مساله ای در مورد دانشگاه‌های ایران برای اندیشیدن بیشتر و بینش جدیدتر ارایه کردند

 و اما مساله‌ای که قرار است به آن در نشست آتی پرداخته شود این است که چگونه می توان بر مبنای آرای هابرماس درکی جدید از فلسفه دانشگاه بوجود اورد و چه استفاده ای از آن بکنیم و فراتر ازآن برویم ؟

 با میانجی‌گری مفهوم فرهیختگی چگونه می‌توانیم از دانشگاه‌های امروز ایران که آماج انتقاد هستند( که تولید علم ندارند- آموزش هم ندارند تقلب هم زیاد شده ولی هنوز دانشگاه هست ) به تعریف جدیدی از دانشگاه ایرانی برسیم که به علت اهمیت و به تعبیری جدید و تازه بودن بحث مقرر شد جلسه بعدی مفصل به این مساله پرداخته شود و در ادامه نیز اساتید شرکت کننده در جلسه به بحث و پرسش و پاسخ پرداختند .

index9909052

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA نسبت دانشگاه و مفهوم فرهیختگی چیست و از کدام کارکرد دانشگاه های امروز ایران می‌توان دفاع کرد ؟


کلیه حقوق متعلق به پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی می باشد.