چه توصیفی از اکو سیستم دانشگاهی ایران می توان ارائه داد ؟

 

بررسی تصویر سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی از اکو سیستم دانشگاهی ایران ، ویژگی ها و تقاضا ها و نیروهای متغیر

در راستای برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی حوزه و دانشگاه که از طرف پزوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد ، دویست و دومین جلسه در مورخه دوشنبه 25/12/99 به صورت مجازی با همراهی جمعی از اعضای محترم هیأت علمی و اساتید دانشگاه برگزار شد . عنوان این جلسه که شانزدهمین نشست با موضوع کلی فلسفه دانشگاه می باشد بحث" تصویر سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی از اکو سیستم دانشگاهی ایران ، ویژگی ها و تقاضا ها و نیروهای متغیر ." بود .سخنران مدعو جناب آقای دکتر امیر شهسواری پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت بودند.

ایشان به تشریح یک پروژه پژوهشی با عنوان " تدوین الگوهای ماموریتی دانشگاه ها متناسب با اکو سیستم ایران" پرداختند که شامل 4 بخش زیر بود :

           ماموریت های دانشگاه در جهان

           شناسایی نیروهای تغییر اکو سیستم جهانی دانشگاه ها

           بررسی وضعیت اکو سیستم دانشگاه های ایران ، چالش ها و فرصت ها

         تعیین ماموریت های در دسترس ( مطلوب)دانشگاه های ایران

ایشان به صورت مشروح در این نشست به برسی وضعیت اکو سیستم دانشگاه های ایران و ارائه چالش ها و فرصت های آن پرداختند. برای پاسخ به این سوال که چه توصیفی از اکو سیستم دانشگاهی ایران می توان ارائه داد که مبتنی بر تجربه زیسته صاحبنظران و خبرگان دانشگاهی ایران است 2 مولفه مهم داریم :

1- تقاضاهای اکو سیستم دانشگاهی ایران

2- نیروهای متغیر اکو سیستم دانشگاهی ایران

در کنار دو مولفه فوق ، مسئله ویژگی های اکو سیستم ایران نیز مطرح است که استاد مدعو کارگاه آن را تشریح فرمودند و در ادامه نیز اساتید محترم و شرکت کنندگان در جلسه به طرح سوالات و ابهامات خود از استاد مدعو جلسه پرداختند.

 

 

 


 

WhatsApp Image 2021-03-16 at 9.59.15 AM


کلیه حقوق متعلق به پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی می باشد.