وبینار کارآفرینی از منظر نصوص مقدس ادیان با رویکرد تحلیل مطالعات بینالمللی، توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری دانشگاه امام صادق (ع)، و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز یکشنبه 11 مهرماه 1400 با مشارکت پژوهشگران و دانشجویان حوزههای مرتبط برگزار شد.
سخنرانان این وبینار آقای دکتر پویا پیرملکی دبیر علمی وبینارهای بینالمللی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و عضو گروه بینالمللی مدیریت، معنویت و دین، دکتر داوود خانی، عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، آقای هادی امدادیفرد، دانشجوی دوره دکتری مطالعات تطبیق ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب قم و خانم زهرا سرشوقی، دانشجوی دوره دکتری مطالعات تطبیقی ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب قم بودند که در این وبینار به اینکه ادیان چگونه تئوریهای کارآفرینی را توسعه داده و متحول میکنند، پرداختند.
تبیین تفاوت بین کارآفرینی سودمحور، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی دینی، ضرورت مداخله ارزشهای دینی در تئوریهای کارآفرینی، ارائه مدل تاثیر ادیان بر توسعه و تحول تئوریهای کارآفرینی و طرح پیشنهادهایی برای مطالعات آینده، از دیگر مباحث ارائهشده در این جلسه بود. این وبینار در دو بخش در نشانیهای الکترونیکی زیر قابل دسترس پژوهشگران است:
https://vroom.um.ac.ir/pyspy0msmsrt
https://vroom.um.ac.ir/pt6f8w48w1x5